CLINICĂ DE PSIHOTERAPIE, PSIHIATRIE ȘI COACHING EMOȚIONAL

4 pași către siguranța psihologică în organizația ta

Ți-ai dori să pornești o conversație dificilă, dar te temi de un deznodământ neplăcut. Ai vrea să îi dai un feedback cuiva din echipă, dar simți că l-ar putea lua personal. Ai făcut un pas greșit într-un proiect și ești îngrijorat de consecințe. Toate acestea sunt simptome ale lipsei de siguranță psihologică – un element cheie în mediul profesional, care influențează direct performanța unei echipe.

De ce ? Pentru că într-un mediu în care oamenii se feresc să spună ce îi preocupă, se auto-cenzurează sau se tem să pună întrebări, inovația nu are loc. Oamenii sunt intimidați de prezența managerilor cu stiluri de comunicare pasive sau agresive, de culturi organizaționale lipsite de empatie, de mentalități fixe cu toleranță scăzută la greșeli.

Ce le dă angajaților curajul să se exprime? Abilitatea liderilor de a crea un cadru în care domnește siguranța psihologică.

Amy Edmondson, expert în leadership organizațional, ne spune că “o organizație lipsită de frici este cea în care oamenii trăiesc în siguranță psihologică – își exprimă ideile, feedback-ul și criticile constructive, fără să se teamă că vor fi ridiculizați sau pedepsiți”.

În proiectul Aristotel din 2018, Google a evaluat peste 180 dintre echipele sale. Au căutat răspunsul la întrebarea “Ce determină eficiența unei echipe la Google?”. Din cercetarea lor a reieșit că e mai puțin importantă componența echipei și mult mai relevant felul în care membrii echipei lucrează împreună. Pe primul loc în lista de criterii a scorat siguranța psihologică, definită de Google ca fiind capacitatea membrilor unei echipe să își asume riscuri fără să se teamă că vor fi percepuți drept ignoranți, incompetenți sau disruptivi.

Așadar, contează siguranța psihologică? Da! Cum o poți crea din postura de lider de echipă? Iată câteva tips & tricks:

  1. Creează predictibilitate – definește clar așteptările, anunță din timp schimbările despre care știi, fii sincer atunci când nu ai vizibilitate asupra lor;
  2. Redefinește eșecul – cultivă o mentalitate de creștere, în care eșecul este privit ca o oportunitate de învățare;
  3. Fii curios – creează spațiul necesar pentru ca oamenii să se exprime liber, pune întrebări deschise, caută să înțelegi perspectivele noi;
  4. Vulnerabilizează-te! Admite atunci când greșești, cere ajutorul, acceptă soluții diferite de modul tău de abordare.

Pe termen lung, siguranța psihologică se traduce prin succes în business. Află de la specialiștii The Mind mai multe despre cum o poți cultiva și menține în organizația ta, prin intermediul workshop-urilor și al trainingurilor noastre!